Logopedie

1 hodnocení
 
  • 1 z 9
 

pro hravý nácvik psaní předškolních dětí 

Dostupnost Objednejte zeleným tlačítkem v popisu produktu
189 Kč
Kód produktu 1017
Kategorie Logopedie, grafomotorika, zrakové rozlišení
Položka byla vyprodána...
 

ED PRVNÍM PSANÍM – hravě a s radostí

grafomotorické prvky – obrázky – pro hravý nácvik psaní předškolních dětí

Pracovní listy jsou určeny dětem přibližně od 4 roku podle vývoje dítěte. Případně jsou vhodné pro ty děti, kterým nejde psaní. Cílem je, aby se rozkreslily a získaly dobrou zkušenost a chuť a mohly začít tam, kde mohou být úspěšné. Před nástupem do školy by měly mít děti již jistotu správného držení tužky a určité zkušenosti s grafickými tvary, které budou později používat při vlastním psaní ve zmenšené velikosti.

Předkreslené obrázky dítě obtahuje a na čistý list zkouší samo napodobit a to tolikrát, až získá dovednost. V některých obrázcích mohou samy dokreslovat předtištěné tvary nebo obrázky podle úvodního návrhu. Vytečkované tvary se obtahují, kde je dostatek místa, mohou děti obtahovat vícekrát různými barvami pastelek.

Pracovní listy jsou seřazeny podle obtížnosti – klubíčka, kruhy a ovály (vhodné i pro mladší děti, tj. 4 roky), obtahování, ulity, oblouky, dlouhé a krátké čáry, zátrhy, smyčky a osmičky. Začíná se s rozmachem na A3 a postupně se zmenšuje. Je vhodné podpořit jemnou motoriku ruky ještě různými hrami na cvičení prstů, kreslit prstovými barvami na velký formát, kreslit křídami na velkou plochu – chodník či tabuli, kreslit prsty v mouce vysypané na plechu, apod. Zároveň se bude zlepšovat i artikulační dovednost dítěte, protože tyto systémy jsou propojené a pomáhají v logopedické nápravě.

Doporučení: využívejte pastelek nebo měkkých tužek nejlépe s třemi hranami, aby kresby byly  barevné a lákaly k užívání a děti se naučily správný úchop.

Startujte vždy tam, kde se dítě cítí jisté, že práce jde. Nejdou-li např. smyčky, opakujte kruhy a ulity tolikrát, až se rozjedou i smyčky.

Při přetrvávajících obtížích zvažte návštěvu odborníka např. při určení pravolevé orientace dítěte či vyšetření zraku.

Jak držíme psací náčiní:

  • špetkový úchop třemi prsty (palec, ukazovák, prostředníček) 2-3 cm nad hrotem pastelky, druhý konec je položen do řasy mezi ukazovákem a palcem, zbylé prsty jsou ohnuty a dotýkají se papíru
  • zvedne-li se ukazovák, je pastelka stále přidržována ostatními prsty
  • v případě problematického držení je výhodné pořídit si plastikovou násadku na tužku
  • správné sezení, stabilní a uvolněné na celém sedadle židle, trup je mírně předkloněn, ale hrudník se nedotýká stolu, ruce spočívají na podložce, vzdálenost od papíru se doporučuje 25 - 30 cm
  • pravák: papír je umístěn levým spodním rohem v úhlu 15-20° proti středu hrudníku

levák: papír pokládáme na stůl mírně vlevo od osy těla, levý horní roh by měl směřovat mírně nahoru, pravá ruka pomáhá posouvat papír doleva a nahoru

Koupit

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole: